Wikia

AFC Ajax wiki

AFC Ajax logo

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments3 Share

Eerste logo'sEdit

hier moet nog informatie worden toegevoegd

Het 'Oude Logo'Edit

Onstaan van het 'oude logo'

In 1910 richtte de grootvader van Jan de Boer het bedrijf J. de Boer & Co op. De naam Ajax werd voor het eerst in 1925 gevoerd als merknaam voor brandweermaterialen. Dit kwam voort uit de successen van de vader van Jan, die als doelman in het eerste van Ajax speelde. Ajax stemde toe in het gebruik van de naam door het brandbeveiligingsbedrijf.

Het bedrijf introduceerde als logo de kop van de sterke Griekse god Ajax. Dat logo werd na de oorlog door het brandbeveiligingsbedrijf – als dank voor het gebruik van de bedrijfsnaam Ajax - overgedaan aan de voetbalclub Ajax. Het bedrijf is na een aantal fusies en overnames nu werkzaam onder de naam Ajax-Chubb Brandbeveiliging B.V.

100 jaar na de introductie van het Ajax logo door J. de Boer & Co, is het huidige logo gemoderniseerd. Vele Ajax-supporters ten spijt; zij zien liever het klassieke logo. Dat klassieke logo geeft ze een gevoel van trots, een gevoel van warmte. En die trots is exact wat Jan de Boer beoogde bij het ontwerp van een logo voor zijn bedrijf! [1]

Oude logo actie.jpg

CampagneEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Geef Ajax z'n gezicht terug

Edit

VormenEdit

Ajaxlogo.jpg      Ajaxcapetown.png       Ajax America.jpg       AjaxHellaslogo2.jpg

Aboneer cinarking Subscribe cinarking Abonier cinarking

Around Wikia's network

Random Wiki