Wikia

AFC Ajax wiki

Amateurclubs samenwerkingen

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Ajax werkt in de regio Amsterdam (tot zo'n 35 km) samen met verschillende amateurverenigingen op het gebied van de jeugdopleiding. Andersom wenst Ajax de eerste optie te hebben wanneer een jeugdspeler van de Noord-Hollandse club over een flinke dosis talent beschikt. Er worden samenwerkingsverbanden gesloten met zogenaamde HETT-clubs, maar ook worden er 'gewone' samenwerkingen gesloten. Sinds 2012 werkt Ajax ook samen met de Belgische amateurvereniging KVW Zaventem.

LeidingEdit

Sinds 2012 is Joost van Dam samen met Heini Otto verantwoordelijk voor samenwerkingsverbanden met amateurclubs. [1][2] Peter Musters werd in 2013 aangesteld als coördinator van de HETT-clubs.

HETT-clubsEdit

Ajax heeft een aantal samenwerkingsverbanden met verenigingen in en rondom Amsterdam, het merendeel hiervan valt onder het HETT convenant. De HET is in 1946 opgericht om de belangen te behartigen van verenigingen die uitkomen in de Hoofd,- Eerste- en Tweedeklasse. Doordat sinds enkele jaren ook de Topklasse ingevoerd is, spreekt men sindsdien van de HETT.

De HETT-clubs mogen deelnemen aan Ajax Cluster Bijeenkomsten, trainersdemonstraties op De Toekomst en het Ajax HETT-Toernooi. Ook krijgen ze toegang tot Ajax Online Academy en worden ze uitgenodigd voor wedstrijden van Ajax 1.

'Gewone' verbintenisEdit

Er kunnen ook 'gewone' verbintenissen worden gesloten met amateurverenigingen. Deze samenwerkingen gaan minder ver dan die met de HETT-clubs. [2]

Buitenlandse samenwerkingenEdit

Sinds juni 2012 werkt Ajax ook samen met de Belgische amateurvereniging KVW Zaventem. Ajax ging de jeugdopleiding verbeteren, in ruil voor talentvolle Belgen. [3]

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki