Wikia

Anouk Hoogendijk
Anouk
Persoonlijke informatie
Volledige naam Anouk Anna Hoogendijk
Geboortedatum (1985-05-06) 6 mei 1985 (32 jaar)
Geboorteplaats Nederlands vlag Woerden, Nederland
Ajax informatie
Status speler van Nederlands vlag Ajax Vrouwen
Rugnummer 6
Positie Middenvelder
Contract tot 2016
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)
2012-2014
2014-
Amsterdamvlag Ajax Vrouwen
Amsterdamvlag Ajax Vrouwen
36 (5)
9 (4)
Afbeelding galerij (1)

Anouk Hoogendijk (Woerden, 6 mei 1985) is een Nederlandse speelster van de Ajax Vrouwen en de favoriete onder de mannelijke supporters. Hoogendijk kwam bij de oprichting van de vrouwenafdeling van Ajax in 2012 bij de Ajax Vrouwen spelen.

Spelers carrièreEdit

"Mooi om in het Ajax-shirt te mogen spelen. […] Ik was in de jaren negentig groot fan, mijn zakgeld gaf ik uit aan Ajax-pennen, -stickers en veel meer."
—Hoogendijk bij haar overstap naar Ajax [1]

Seizoen 2012/13 - Hoogendijk was onderdeel van het eerste vrouwenelftal van Ajax bij de oprichting aan het begin van het seizoen 2012/13. Na aanvoerde Daphne Koster werd Hoogendijk de tweede speelster van de Ajax Vrouwen. [1] De knappe blondine kreeg al snel bekendheid onder de mannelijke supporters van Ajax. Met de Ajax Vrouwen ging Hoogendijk de eerste seizoenshelft in de BeNe League Orange spelen, waarin ze als vierde eindigden en zo door stroomde naar de BeNe League A, een competitie met Nederlandse en Belgische ploegen. Ook hier eindigden de Ajax Vrouwen als vierde. Hoogendijk speelde bijna alle wedstrijden als basisspeelster.

Seizoen 2013/14 - In het tweede seizoen gingen de Ajax Vrouwen direct in de BeNe League spelen. Na de winterstop kwam het vervelende nieuws dat Hoogendijk naar het Engelse Arsenal LFC vertrok. [2] Tot vreugde van menig Ajax fans keerde ze een klein half jaartje later weer terug. [3]

"Het Engelse avontuur bij Arsenal heeft niet gebracht wat ik er vooraf van had gehoopt verwacht. Ik speelde weinig. Daarbij ben ik er ook achter gekomen dat alles bij Ajax heel goed is geregeld. Ik heb Ed Engelkes (trainer Ajax Vrouwen) gebeld of er een plekje was. Dat is gelukt. Ik ben blij terug te zijn."
—Hoogendijk na haar terugkeer bij de Ajax Vrouwen

Seizoen 2014/15 - De Ajax Vrouwen waren in de eerste jaren nog geen kampioen geworden. In het nieuwe seizoen was dit het hoofddoel.

StatistiekenEdit

Officiële wedstrijden van Hoogendijk in het shirt van de Ajax Vrouwen.

Ajax Vrouwen
Seizoen Eredivisie BeNe Beker Totaal
W D W D W D Wed. Dlp.
2012/13 142 132 10 284
2013/14 81 00 81
2013/14 94 00 94
Totaal14230710459
  • Laats bijgewerkt na: winterstop seizoen 2014/15

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki