Wikia

AFC Ajax wiki

Arsenal FC

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Arsenal Football Club, kortweg Arsenal, is een profclub uit Londen, Engeland. Arsenal speelt in de Premier League, de hoogste Engelse profcompetitie, en wordt gezien als een van de grootste clubs uit Engeland.

Ajacied Dennis Bergkamp groeide tussen 1995 en 2006 uit tot een clubicoon in Londen. Hij wordt gezien als een van de beste spelers die ooit voor Arsenal hebben gespeeld.

Geschiedenis met AjaxEdit

"We hebben een goede relatie met Ajax."
—Arsenal hoofdtrainer Arsène Wenger na de overgang van Yaya Sanogo, juli 2015. [1]

Met de terugkeer van Dennis Bergkamp in 2008 en Marc Overmars in 2011 bij Ajax, werden de connecties met Arsenal weer versterkt. Bergkamp werd de assistent-trainer van Frank de Boer bij Ajax 1, terwijl Overmars de Directeur Voetbalzaken werd. Voor het seizoen 2015/16 ging Ajax opzoek naar een nieuwe spits, waarna ze door de connecties van Bergkamp en Overmars uitkwamen bij het jonge talent Yaya Sanogo van Arsenal. [2] Door de druk dat Jasper Cillessen zou vertrekken kwamen er ook geruchten dat Ajax had geïnformeerd naar Wojciech Szczęsny, de doelman van Arsenal. [3]

SpelersEdit

Ajacieden die voor Arsenal hebben gespeeld

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki