Wikia

AFC Ajax wiki

Bob Haarms tribune

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Bobby Haarms tribune

De Bob Haarms tribune is de hoofdtribune van het sportcomplex de Toekomst. De tribune is 100 meter lang en heeft 1.250 plaatsen. De hoofdtribune valt op door zijn constructie, die bestaat uit twee schuin staande pylonen die het dak gebogen dragen. Hierdoor hebben de toeschouwers vrij zicht op het voetbalveld. [1]

Eind 2009 kwam er een grote verbouwing op de Toekomst. Ook de hoofdtribune werd verbouwd, zo werd er onder de tribune een perszaal ingericht. [2] Omdat in het seizoen 2013/14 Jong Ajax in de Eerste Divisie ging spelen werd de Toekomst nog maals verbouwd. De stoeltjes van de Bobby Haarms tribune werden vervangen door rood-witte stoeltjes met rugleuning.

VernoemingEdit

Opening

In 2009 overleed ras-Ajacied Bobby Haarms. Tijdens de afscheidsceremonie op de Toekomst van Bobby Haarms werd de hoofdtribune van het hoofd veld vernoemd naar Bobby Haarms. Danny Blind opende vervolgens de omgedoopte tribune. [3]

Het bord met de tekst Bob Haarms tribune werd later in 2009 vervangen door mooie rode letters in de style van de Ajax letters.

Oude Letters
Nieuwe Letters

Zie ookEdit

Bob Haarms tribune

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki