Wikia

AFC Ajax wiki

Brian Tevreden

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Tevreden.jpg

De geliefde trainer Tevreden.

Brian Tevreden is een voormalig voetballer die later jeugdtrainer werd.

Tevreden speelde in zijn jongeren jaren in de jeugdopleiding van Ajax. Verder was hij in het seizoen 2011/12 speler van Ajax Zaterdag 1, waarmee hij kampioen werd van de 1e Klasse A.

In januari 2011 kwam Tevreden bij Ajax terecht om Orlando Trustfull te gaan assisteren bij de jeugd van Ajax. In het kader van de samenwerking werd Tevreden bij Almere City FC gestald om daar de C2 te gaan trainen. Met dat team werd hij kampioen in zijn poule, waardoor Ajax hem voor het seizoen 2012/13 terug haalde naar De Toekomst, om daar ook de C2 te gaan trainen. In het seizoen 2013/14 werd hij met zijn C2 kampioen van de competitie.[1] Vanaf het seizoen 2014/15 ging Ajax rouleren met de jeugdtrainers. Zo werd Tevreden een van de trainers die de middenbouw van de opleiding ging begeleiden. Onder zijn hoede werd met de C1 de beker gewonnen.[2] In 2015 kwam er echter een conflict binnen de jeugdopleiding, waardoor hoofdrolspelers Wim Jonk en Dennis Bergkamp tegenover elkaar kwamen te staan. Tevreden schaarde zich achter Jonk, die uiteindelijk moest vertrekken. Niet veel later besloot Tevreden zelf ook te vertrekken.[3] Hij werd na Jonk het grootste verlies gezien, omdat hij zo enorm geliefd was bij zowel spelers, ouders als trainers.[4]

TeamsEdit

Tevreden heeft de volgende jeugdteams getraind.

Seizoen Team
2010/11Ajax C2 (assistent)
2011/12Ajax B1 (assistent)
2012/13 Ajax C2
2013/14 Ajax C2
2014/15Middenbouw
2015/16Middenbouw

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki