Wikia

Ceredivisie.jpg

Ajax C1 kampioen van de C-junioren Eredivisie, 2015

De C-junioren Eredivisie is de hoogste competitie voor C-junioren. De Eredivisie werd voor het eerst gespeeld in het seizoen 2014/15, waarin de Ajax C1 deelnam en direct wist te winnen.

OpzetEdit

De Ajax C1 speelde voor 2014 in de Eerste Divisie A, waarna ze voor het algeheel landskampioenschap konden spelen mits ze de competitie wisten te winnen. In het seizoen 2014/15 veranderde deze opzet. In dit overgangsjaar speelde de C1 voor de winterstop in de Eerste Divisie A, waarna de nummer 1 tot en met 4 na de winterstop in de C-junioren Eredivisie kwamen te spelen en zo speelde om het landskampioenschap. De nummer 5 tot en met 12 speelde ook een competitie. [1]

Vanaf het seizoen 2015/16 werd de C-junioren Eredivisie vanaf het begin gespeeld. Ajax C1 veroverde hier een ticket voor omdat het bij de top 4 eindigde het seizoen ervoor. [1]

GeschiedenisEdit

Ajax C1 wist in het seizoen 2014/15 bij de top 4 te eindigen in de Eerste Divisie A, waardoor het na de winterstop in de Eredivisie ging spelen. Met sterspeler Daishawn Redan wist de C1 direct kampioen te worden van de C-junioren Eredivisie. [2]

ResultaatEdit

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki