Wikia

AFC Ajax wiki

Danny Blind

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Danny Blind
Danny Blind.jpg
Familie Familie Blind
Geboorteplaats Nederland Vlag van Nederland
Jaren Jaren 1980, '90

BiografieEdit

Er moet nog informatie toegevoegd worden

Technisch Manager/DirecteurEdit

Tijdens dat Marco van Basten hoofdcoach bij Ajax was, was Danny Blind al Technisch Manager. Hij had het gezag over Scout, aankoop en jeugdopleiding. [1] Ook nadat hij werd vervangen door Dennis Bergkamp als Assistent-trainer van Frank de Boer, werd hij Technisch Manager. Hij regelde toen vooral de aan- en verkopen van de spelers rond het eerste elftal.

Op 16 november 2011 werd bekend dat de RvC een interim directie heeft aangesteld. Zo werd Martin Sturkenboom ad-interim Algemeen Directeur en werd Danny Blind ad-interim Technisch Directeur. Ook werd bekend dat per 1 juli 2012 Louis van Gaal zou aantreden als voorzitter van het directieteam. [2] De aanstelling werd echter besloten zonder commissaris Johan Cruijff, die één dag voor de beslissing terug naar Barcelona was vertrokken. De overige commissarissen werden daarom verdacht van het aanzetten van een breuk in de RvC. Over de aanstelling van Martin Sturkenboom en Danny Blind kwam later een rechtszaak. Op 12 december bepaalde de rechter dat de benoemingen van Martin Sturkenboom en Danny Blind als interim-directeur rechtsgeldig zijn. [3]

Danny Blind zette vervolgens zijn werk door en verlengde de contracten van Jody Lukoki (2015), Ruben Ligeon (2016), Davy Klaassen (2016), Mitchell Dijks (2015), Stefano Denswil (2015), Chiel Kramer (2013) en gaf de jeugdspelers Sven Nieuwpoort (2014) en Peter Leeuwenburgh (2015) een contract. Verder verkocht hij Tom Boere aan AA Gent en Ouasim Bouy aan Juventus FC.

Na het hoger beroep van het Kamp-Cruijff tegen de AFC Ajax NV, die de aanstellingen van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom niet rechtsgeldig verklaarde, stapte Danny Blind op 9 februari 2012 op. [4]

ResultatenEdit

Aantal wedstrijden in Eredivisie
Seizoen Wed. Dlp.

ErelijstEdit

Competitie x Editie Winnaar Runner-up
Speler Trainer Speler Trainer
Nationaal
Nationale Competitie 6xEredivisie1990, '94, '95, '96, '982011[5]
Nationale Beker6xKNVB Beker1987, '932010[5] 2011[5]
Amstelcup1998, '99
Gatorade Cup 2006
Nederlandse Supercup4xPTT Telecom Cup1993
Nederlandse Supercup1994, '95
Johan Cruijff Schaal 2005 1996, '98, '99 2010[5]
Internationaal
Europacup I1xChampions League1995 1996
Europacup II1xEuropacup II1987 1988
Europacup III 1xUEFA Cup1992
Europese Super Cup1xUEFA Super Cup 1995
Internationaal
Wereldbeker1xToyota Cup1995

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki