Wikia

Familie de Boer.jpg

Frank en Ronald de Boer

Familie de Boer is een familie die oorspronkelijk uit Hoorn komt. Het begon met de tweeling broertjes Frank en Ronald de Boer die geboren zijn in Hoorn.

GeschiedenisEdit

De Boertjes, Vink.jpg
Frank de Boer als hoofdcoach in 2011

Frank en Ronald zijn begonnen bij Ajax in de Jeugdopleiding van Ajax in de late Jaren 1980. De tweeling beleefde velen successen met Ajax in de Jaren 1990. Zo wonnen ze onder andere de Champions League, de Wereldbeker en de UEFA Super Cup. Tot 1999 speelde de broertjes samen meer dan 500 competitie wedstrijden voor Ajax, waarna ze met ze tweeën naar FC Barcelona vertrokken.

In 2006 kwam Frank de Boer terug als jeugdtrainer bij Ajax in De Toekomst. Toen hij in 2010 de A1 trainde stapte Martin Jol op als hoofdcoach van Ajax. Frank de Boer volgde hem eerst als Interim-trainer tot de winterstop van het Seizoen 2010/11. In de winterstop tekende hij een contract tot 2014 als hoofdcoach van Ajax. [1]

Familie LedenEdit

Frank en Ronald

StamboomEdit

Ronald de Boer.jpg
Ronald
 
Frank de Boer.jpg
Frank

TijdbalkEdit

Geschiedenis van AFC Ajax
Eeuw 20e Eeuw 21e Eeuw
Jaar 838485868788899091929394959697989900010203040506070809101112
Ronald Jeugdopleiding Speler van Ajax Speler van Ajax
JO/IT
Frank Jeugdopleiding Speler van Ajax
Trainer JO HC

TriviaEdit

  • Jaap en Ruud Jong zijn neefjes van Frank en Ronald de Boer en tevens ook een tweeling. Ze speelde beide in de jeugdopleiding van Ajax, maar wisten niet door te breken. [2]
  • Jan de Boer heeft ook voor Ajax gespeeld, maar of er een familie verband is met Ronald en Frank is onbekend.

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki