Wikia

Dejan Meleg
Bestand:Meleg.jpg
Persoonlijke informatie
Volledige naam Dejan Meleg
Geboortedatum (1994-10-01) 1 oktober 1994 (22 jaar)
Geboorteplaats Joegoslavië3 Servië vlag Bački Jarak, FR Joegoslavië, Servië
Ajax informatie
Status speler van Nederlands vlag Ajax
Rugnummer 39
Positie Rechtsbuiten
Contract tot 2016
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)
2013
2013-
2014-2015
Amsterdamvlag Ajax jeugd
Amsterdamvlag Jong Ajax
Nederlands vlag SC Cambuur
-
27 (12)
-
"Ik wil een Ajax-legende worden"
—Meleg na zijn overkomst tegen Ajax TV [1]

Dejan Meleg (Bački Jarak, 1 oktober 1994) is een Servisch voetballer die momenteel speelt voor Jong Ajax. Meleg kwam met veel heisa over uit Servië, waarna hij in het seizoen 2013/14 topscorer werd van Jong Ajax in de Eerste Divisie.

Spelers carrièreEdit

In april 2012 werd bekend dat Ajax interesse had in Meleg. De toen 17-jarige Meleg kwam op stage en wist het Technisch Hart te overtuigen. Het was de bedoeling dat hij de voorbereiding van het seizoen 2012/13 zou meedoen.[2] Daar kwam het echter niet van omdat de president van FK Vojvodina, Ratko Butorović, een conflict had met een Zwitsers bureau dat een bepaald aandeel had in Meleg zijn contract. Uiteindelijk tekende Meleg eind januari 2013 op 18-jarige leeftijd zijn contract tot medio 2016. [3] De transfer van Meleg kostte Ajax 650.000 euro.[4]

Jong Ajax - Meleg begon het eerste half jaar bij Jong Ajax. In de voorbereiding van het seizoen 2013/14 mocht hij mee doen bij Ajax 1. Hij maakte zijn officieuze debuut op 29 juni 2013 in de oefenwedstrijd tegen SDC Putten. Hij scoorde in die wedstrijd het openingsdoelpunt met een hoekschop die in één keer in de verre hoek belandde. Meleg sloot vervolgens weer aan bij Jong Ajax, die dat seizoen voor het eerst uit kwam in de Eerste Divisie. Meleg scoorde zijn eerste officiële doelpunt voor Jong Ajax in de wedstrijd tegen Jong PSV. Hij scoorde in dezelfde wedstrijd tevens zijn tweede doelpunt. Meleg kwam op dreef en werd dat seizoen de topscorer van Jong Ajax met 12 doelpunten in 27 wedstrijden.

Verhuur - In het seizoen 2014/15 werd Meleg verhuurd aan SC Cambuur om meer minuten te maken in de Eredivisie. [5] Het verhuur mislukte echter compleet; Meleg kwam amper aan spelen toe en keerde in maart 2015 vroegtijdig terug bij Jong Ajax. [6]

StatistiekenEdit

Officiële wedstrijden van Meleg in het shirt van Ajax

Jong Ajax
Seizoen Eerste Divisie
W D
2013/14 2712
2014/15 00
Totaal2712

DoelpuntenEdit

1rightarrow Zie voor meer informatie: Dejan Meleg's doelpunten

ErelijstEdit

Records

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki