Wikia

Demy de Zeeuw
Zeeuw
Persoonlijke informatie
Volledige naam Demy Patrick René de Zeeuw
Geboortedatum (1983-05-26) 26 mei 1983 (34 jaar)
Geboorteplaats Nederlands vlag Apeldoorn, Nederland
Ajax informatie
Rugnummer 20, 40
Positie Aanvallende middenvelder
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)
2009-2011 Amsterdamvlag Ajax 1 94 (16)
Afbeelding galerij (7)

Demy de Zeeuw (Apeldoorn, 26 mei 1983) is een Nederlandse voetballer die van 2009 tot 2011 als middenvelder bij Ajax speelde. De kleine middenvelder werd in 2011 met Ajax kampioen van Nederland en vertrok vervolgens voor 6 miljoen euro naar Spartak Moskou.

Spelers carrièreEdit

Seizoen 2009/10 - De Zeeuw werd in 2008 al in verband gebracht met Ajax maar tekende pas een jaar later, op 24 juli 2009, een vier-jarig contract bij Ajax. [1] De Zeeuw was een belangrijke speler voor het team van Martin Jol. Hij speelde bijna alle wedstrijden, gaf belangrijke assists en maakte elf doelpunten. Ajax won dat seizoen de KNVB Beker en eindigde als tweede in de competitie.

Seizoen 2010/11 - De Zeeuw raakte in de zomer op het WK geblesseerd aan zijn kaak. Toch speelde hij in de voorbereiding mee met Ajax. Ajax plaatste zich na jaren weer voor het hoofdtoernooi van de UEFA Champions League. In de uitwedstrijd tegen AC Milan wist De Zeeuw te scoren, waarna Toby Alderweireld de 0-2 scoorde. Onder de nieuwe trainer Frank de Boer speelde De Zeeuw minder wedstrijden voor Ajax. Hij bleef toch belangrijk; zo scoorde hij in de finale van de KNVB Beker tegen FC Twente. De finale ging verloren, maar een week later won Ajax in de Amsterdam ArenA met 3-1 van FC Twente, waardoor het na zeven jaar weer landskampioen van Nederland werd. De kans op speeltijd werd voor De Zeeuw kleiner, waardoor hij besloot te vertrekken naar Spartak Moskou. [2] Er werd zo'n 6 miljoen euro voor de kale middenvelder betaald.

StatistiekenEdit

Wedstrijden van De Zeeuw voor Ajax
Seizoen Eredivisie Beker JCschaal Europa L. Champ L. Totaal
W D W D W D W D W D Wed. Dlp.
2009/10 327 63 101 4811
2010/11 271 62 10 30 102 475
Totaal598125101311029416
  • Laats bijgewerkt na: Ajax - FC Twente 15 mei 2011

ErelijstEdit

Demy de Zeeuw kampioen

Landskampioen 2011

Nationaal

Persoonlijk

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki