Wikia

Dmitri Bulykin
Bulykin
Persoonlijke informatie
Volledige naam Dmitri Olegovitsj Bulykin
Geboortedatum (1979-11-20) 20 november 1979 (37 jaar)
Geboorteplaats Rusland vlag Moskou, Rusland
Ajax informatie
Rugnummer 19
Positie Spits
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)
2011-2012 Amsterdamvlag Ajax 1 26 (10)
Afbeelding galerij (1)
"Amsterdam Bulykin, Amsterdam Bulykin!"
—Aanmoediging van de Ajax supporters als reactie op het bekende: Amsterdam Hooligans!

Dmitri Bulykin (Moskou, 20 november 1979) is een Russische voetballer die in het kampioensseizoen 2011/12 als stormram/pinch-hitter werd gebruikt in het eerste elftal van Ajax. De fysiek sterke Rus scoorde dat seizoen 10 maal in 26 officiële wedstrijden voor Ajax.

Spelers carrièreEdit

Bulykin kwam transfervrij over van RSC Anderlecht en tekende op 31 oktober 2011 een éénjarig contract tot medio 2012, met een optie voor nog een seizoen. [1] De toen 31-jarige Rus werd gehaald als pinch-hitter achter eerste spits Kolbeinn Sigþórsson. Bulykin maakte zijn debuut in de uitwedstrijd tegen PSV, waarin hij als invaller direct de belangrijke 2-2, tevens de eindstand, wist te scoren. Nadat Sigþórsson geblesseerd raakte, kwam Bulykin steeds meer aan spelen toe. In de volgende wedstrijden scoorde hij nog eens 8 maal, onder andere tegen Feyenoord en twee maal tegen NEC. Hoewel Ajax kampioen van de Eredivisie werd, waarin Bulykin een belangrijk aandeel had, Bulykin werd uitgeroepen tot "Beste Russische speler in het buitenland"[2] en Bulykin zelf graag wilde blijven werd zijn contract niet verlengd.

Wedstrijden van Bulykin voor Ajax
Seizoen Eredivisie Beker JCschaal Europa L. Champ L. Totaal
W D W D W D W D W D Wed. Dlp.
2011/12 199 31 00 10 30 2610
Totaal199310010302610
  • Laats bijgewerkt na: Vitesse - Ajax 6 mei 2012

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki