Wikia

FK AS Trenčín in een Slowaakse voetbalclub uit Trenčín, waarmee AFC Ajax sinds 2012 een samenwerking mee heeft. Oud-Ajacied Tscheu La Ling is mede-eigenaar van de club.

Geschiedenis met AjaxEdit

Omdat oud-Ajacied Tscheu La Ling mede-eigenaar van de club is, kwam vanzelf het contact met Ajax. In 2008 werd er voor het eerst een oefenwedstrijd op De Toekomst georganiseerd tussen Jong Ajax en AS Trenčín (3-1). [1] Ook liepen Fanendo Adi in 2011[2] en Robert Mazan in 2012 stage bij Ajax. [3] De A1 van Trenčin deed in mei 2011 mee aan de Gestion Copa Amsterdam. De Ajax A1 versloeg die ploeg met 3-0. [4] Ook speelde een combinatie van Ajax 1 en Jong Ajax in oktober 2012 een oefenwedstrijd tegen AS Trenčín, die eindigde in 1-1. [5] In december van dat jaar werd er een officiële samenwerking gestart tussen de clubs.

SamenwerkingEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: AS Trenčín samenwerking

Tijdens de Fluwelen Revolutie (2010-2013) kwam Tscheu La Ling, oude bekende van Johan Cruijff, in aanmerking voor de functie als Algemeen Directeur. Dit ging echter niet door, omdat de toenmalige RvC daar tegen was.

Ling bleef contact houden met Ajax en eind 2012 werd er een contract getekend. De clubs gingen samenwerken op voetbaltechnisch gebied. Daarbij gaat het onder meer over de scouting, de doorstroming van talenten en het overnemen van spelers. [6]

WedstrijdenEdit

Jaar Team Competitie R T U
2008Jong Ajaxvriendschappelijk 3-1
2011Ajax A1Gestion Copa AmsterdamGroep3-0
2012Jong Ajax/Ajax 1vriendschappelijk 1-1

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki