Wikia

AFC Ajax wiki

Florian Jozefzoon

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Florian Jozefzoon
Josefzoon 3.jpg
Persoonlijke informatie
Volledige naam Florian Jozefzoon
Geboortedatum (1991-02-09) 9 februari 1991 (25 jaar)
Geboorteplaats Vlag van Frankrijk Saint-Laurent-du-Maroni, Frans-Guyana
Ajax informatie
Rugnummer 46
Positie Rechtsbuiten
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)
2006-2011
2010-2011
2011-2012
Vlag van Amsterdam Ajax jeugd
Vlag van Amsterdam Ajax 1
Vlag van Nederland NAC Breda
-
5 (1)
-
Afbeelding galerij (4)

Florian Jozefzoon (Saint-Laurent-du-Maroni, 9 februari 1991) is een voetballer geboren in Frans-Guyana die in het seizoen 2010/11 vijf wedstrijden, waarin hij een maal wist te scoren, in het eerste elftal van Ajax speelden. Hij wist echter niet door te breken en werd verhuurd aan NAC Breda. Daarna vertrok hij naar RKC Waalwijk en speelt momenteel bij rivaal PSV.

Spelers carrièreEdit

Jeugdopleiding - In het seizoen 2007/08 was Jozefzoon een B-junior. Hij tekende op 25 maart 2008 een contract dat liep tot medio 2011. [1] Het jaar daarna speelde hij in de A1.

Jong Ajax - Sinds het seizoen 2009/10 speelt Jozefzoon in Jong Ajax. Jozefzoon debuteerde als jeugdspeler op 14 augustus 2010 onder Martin Jol in de thuiswedstrijd tegen Vitesse in Ajax 1. Hij viel in met rugnummer 46 voor Urby Emanuelson, direct aan het begin van de tweede helft. In de eerste minuut van zijn invalbeurt gaf hij meteen een assist, waardoor Siem de Jong wist te scoren. De wedstrijd werd gewonnen met 4-2. Zijn goede optreden werd beloond met een basisplaats in de bekerwedstrijd thuis tegen MVV. Opnieuw maakte Jozefzoon indruk door een assist te geven op Mounir El Hamdaoui en later met geluk zijn eerste doelpunt voor Ajax te scoren. Hij speelde als jeugdspeler 4 wedstrijden in de nationale competitie en één bekerwedstrijd. Nadat Martin Jol vertrok als trainer volgde Frank de Boer hem op. Deze besloot op de vleugels de voorkeur te geven aan Lorenzo Ebecilio en Aras Özbiliz.

Verhuur NAC Breda - Op 10 juni 2011 werd bekend dat Jozefzoon zijn contract verlengt tot medio 2012 met een optie voor nog een jaar. Ook werd besloten om Jozefzoon in het nieuwe seizoen 2011/12 voor één seizoen te verhuren aan NAC Breda. [2] Daar wist hij het Technisch Hart niet te overtuigen, waardoor hij mocht vertrekken naar RKC Waalwijk.

Momenteel speelt Jozefzoon voor PSV. Hij vertrok in 2013 van RKC Waalwijk naar Eindhoven. PSV moest 10.000 euro solidariteitsvergoeding aan Ajax betalen omdat Jozefzoon een deel van zijn opleiding bij Ajax genoot. [3]

ResultatenEdit

Wedstrijden van Jozefzoon voor Ajax
Seizoen Eredivisie Beker JCschaal Europa L. Champ L. Totaal
W D W D W D W D W D Wed. Dlp.
2006-11Ajax Jeugdopleiding
2010/11 40 11 00 00 00 51
2011/12Verhuurd aan NAC Breda
Totaal401100000051

ErelijstEdit

Jozefzoon 1.jpg

Nationaal

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki