Wikia

AFC Ajax wiki

Functies binnen AFC Ajax

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

BestuurEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Bestuur van AFC Ajax
 
Bestuursraad
 
RvC

Directie

BestuurEdit

Het Bestuur van AFC Ajax bestaat uit drie man: de voorzitter en de twee bestuursleden. De Ledenraad heeft de bevoegdheid om bestuursleden van de vereniging te benoemen, te ontslaan of te schorsen.

RvCEdit

De Raad van Commissarissen bestaat uit het bestuur, soms aangevuld met commissarissen. Zij stellen de directie op en controleren die vervolgens. De RvC kan worden weggestuurd door de aandeelhouders. Het meeste ligt in de handen van de vereniging Ajax (de Leden). Dus kan de ledenraad ook de RvC wegsturen, en daarmee ook de directie van Ajax.

DirectieEdit

De Directie van het bedrijf AFC Ajax NV bestaat uit drie man: een Algemeen Directeur, een Financieel Directeur en een Commercieel Directeur. De Directie wordt aangesteld en gecontroleerd door de RvC.

LedenraadEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Ledenraad

De Ledenraad bestaat uit 24 afgevaardigden van de stemgerechtigde leden die worden gekozen door de ALV. De Ledenraad maakt geen deel uit van het bestuur. De leden van de Ledenraad worden gekozen voor een zittingsduur van drie jaar. De Ledenraad heeft de bevoegdheid om bestuursleden van de vereniging te benoemen, te ontslaan of te schorsen.

AdviesorganenEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Klankbordgroepen

Sinds 2011 zijn er drie Klankbordgroepen benoemd die de clubleiding van Ajax van advies gaan voorzien.

DirecteurenEdit

Johan Derksen ScoutingEdit

1rightarrow.png Zie voor hoofdonderwerp: Scouting van AFC Ajax

StaffEdit

TrainerEdit

  • Hoofdtrainer/Coach
  • Assistent-trainer
    • Conditietrainer/hersteltrainer
    • Assistent-trainer (keepers)
  • Ad-interim
  • Jeugdtrainer

Overige functiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki