Wikia

AFC Ajax wiki

Maarten Fontein

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Maarten Fontein (Leiden, 23 februari 1952) was van 2005 tot 2008 Algemeen Directeur van Ajax. Na het rapport van de Commissie Coronel werd besloten om Fontein te ontslaan.

Algemeen DirecteurEdit

Op 28 augustus 2005 tekende Maarten Fontein een contract als Algemeen Directeur bij Ajax, dat per 1 november 2005 inging. [1] Hiermee volgde hij Arie van Eijden op. In 2007 werd de Commissie Coronel gevormd, dat in 2008 met een rapport kwam. Uit het rapport werd besloten om Fontein, op 2 maart 2008, te schorsen en een procedure tot ontslag in gang te zetten. [2] De schorsing werd echter op 5 maart alweer opgeheven. Fontein en Ajax bereikte namelijk een overeenstemming om het contract van Fontein per 1 april te beëindigen. Tot die tijd was Fontein beschikbaar om, alleen op verzoek van de Raad van Commissarissen, werkzaamheden voor de club te verrichten. [3] Maarten Fontein werd opgevolgd door Henri van der Aat.

Fluwelen RevolutieEdit

Tijdens de Fluwelen Revolutie (2010-2012) werd de naam van Fontein genoemd. Zo werd er gespeculeerd op 31 mei dat Johan Cruijff Fontein in de nieuwe Raad van Commissarissen wilde hebben. [4] Uiteindelijk ging dit niet door. In oktober 2011 werd bekend dat Fontein samen met onder andere Tscheu La Ling in de nieuwe bestuursraad ging zitten. [5]

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki