Wikia

Marcel Keizer
Bestand:Mkeizer.jpg
Persoonlijke informatie
Volledige naam Marcel Keizer
Geboortedatum (1969-01-15) 15 januari 1969 (48 jaar)
Geboorteplaats Nederlands vlag Badhoevedorp, Nederland
Ajax informatie
gestopt
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)

1988-1989
Amsterdamvlag Ajax jeugd
Amsterdamvlag Ajax 1
-
4 (0)
Getrainde Ajax-teams
Jaren Team Functie
2016- Amsterdamvlag Ajax 2 Hoofdtrainer
Afbeelding galerij (1)

Marcel Keizer (Badhoevedorp, 15 januari 1969) is een Nederlands voetbaltrainer, voormalig profvoetballer en de huidige trainer van Jong Ajax.

Keizer speelde in de jeugdopleiding van Ajax en debuteerde in 1988 in Ajax 1. Hij wist echter niet door te breken en speelde het grootste deel van zijn carrière voor SC Cambuur. Later werd hij voetbaltrainer, waarna hij in 2016 werd aangesteld als de trainer van Jong Ajax.

Keizer is een volle neef van Ajax-legende Piet Keizer.[1]

Spelers carrièreEdit

1988)MarcelKeizer

Keizer als speler van Ajax 1, 1988.

Keizer was een talentvolle voetballer en speelde in de jaren 1980 in de jeugdopleiding van Ajax. Op 10 april 1988 debuteerde Keizer op 19-jarige leeftijd in het eerste elftal van Ajax.[1] Door de concurrentie wist Keizer nooit door te breken, waarna hij in 1989 naar SC Cambuur vertrok. Hij speelde uiteindelijk 4 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.[1]

IntermezzoEdit

Keizer speelde het grootste deel van zijn loopbaan bij Cambuur. In 1998 vertrok hij naar De Graafschap, waarna hij nog twee jaar bij FC Emmen speelde voordat hij stopte als professionele voetballer. Tien jaar later ging hij als trainer aan de slag bij Telstar, waarna hij technisch manager werd bij zijn oude liefde Cambuur. Na een tussenstop bij Emmen werd hij in 2016 hoofdtrainer bij Cambuur, waar hij indruk maakte op het Technisch Hart van Ajax. Als oude bekende en oud jeugdspeler werd Keizer benaderd voor de functie als trainer van Jong Ajax. Hij moest hiermee de opvolger worden van Jaap Stam en Andries Ulderink die naar Engeland waren vertrokken.

Trainers carrièreEdit

Op 2 juni 2016 tekende Keizer een contract tot medio 2018.[1] Hiermee werd hij officieel de opvolger van Stam en Ulderink.

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki