Wikia

Marco van Basten
Marco van Basten 2.jpg
Geboorteplaats Nederland Vlag van Nederland
Jaren Jaren 1980

Spelers carrièreEdit

Marco van Basten.jpg

Er moet nog informatie toegevoegd worden

Trainers carrièreEdit

Jong AjaxEdit

Ajax 1 & TDEdit

Fluwelen RevolutieEdit

1rightarrow.png Zie voor meer informatie: Fluwelen Revolutie

Tijdens de Fluwelen Revolutie (2010-2012) werd de naam van Marco van Basten verschillende keren genoemd. Johan Cruijff vroeg de oud-speler en trainer ook om verschillende vergaderingen bij te wonen en zijn mening te geven. Cruijff wou ook dat van Basten in de Klankbordgroep Technische Zaken zou plaatsnemen, wat uiteindelijk niet door ging. Wel gaf hij, net als veel oud-Ajacieden, zijn advies. [1]

In oktober 2011 werd bekent dat Ajax Marco van Basten had benaderd voor de functie van Technisch Directeur. Van Basten had er zelf wel oren naar.[2] Twee weken later liet van Basten zelf weten dat hij de functie niet zou gaan vervullen. Volgens hem waren er 'te veel mitsen en maren'. [3] Later werd bekend dat Ajax en Van Basten er op 1 oktober al uit waren, maar dat Johan Cruijff toch nog wat bedenktijd wou hebben. Hij wou een adviesraad voor Van Basten invoeren, met o.a. Guus Hiddink, Tscheu La Ling, Jaap de Groot en Maarten Fontein. Van Basten en de overige RvC waren het hier echter niet mee eens, waardoor Van Basten zich niet meer open stelde voor de functie. [4]

ResultatenEdit

Aantal wedstrijden in Eredivisie
Seizoen Wed. Dlp.

TijdbalkEdit

Geschiedenis van AFC Ajax
Eeuw 20e Eeuw 21e Eeuw
Jaar 81828384858687888990919293949596979899000102030405060708091011
Functie JO Speler van Ajax 1
ST J. Ajax Trainer

ErelijstEdit

Marco van Basten met de Europacup II

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki