Wikia

AFC Ajax wiki

Michel Hordijk

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
"Michel Hordijk heeft het uitstekend neergezet in de Onderbouw. Er zijn veel veranderingen doorgevoerd en we zien een duidelijke vooruitgang. Nu maakt Michel een nieuwe stap. Hij gaat ons helpen de rode draad verder te ontwikkelen en uit te rollen over de hele jeugdopleiding. Dit is een belangrijke stap in de verdere professionalisering en ik zal hier zelf ook nauw bij betrokken zijn. We moeten de Ajax-speelwijze doorontwikkelen op basis van een aantal voetbalprincipes en dit stevig verankeren."
Wim Jonk over het werk van Hordijk als Technisch Manager van de onderbouw, juli 2015.[1]

Michel Hordijk was een belangrijk persoon in de jeugdopleiding in de tijd dat Wim Jonk Hoofd Jeugdopleiding was. Hij was de eerste Technisch Manager van de onderbouw in de jeugdopleiding, toen deze functie werd opgericht in het seizoen 2011/12. Hij betrokken bij een aantal vernieuwingen, zo ging de jongste jeugd weer deelnemen aan zaalvoetbal en werden de Twin Games opgericht. In 2015 gaf hij het stokje over aan Percy van Lierop. Vervolgens ging hij werken op de afdeling Methodologie en ging bezig met de rode draad en het professionaliseren van de jeugdopleiding.[1]

Tijdens het Technisch Hart conflict (2014-15) stond hij achter Jonk, maar toen die werd weggestuurd besloot Hordijk zelf ook te vertrekken.[2]

FunctiesEdit

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki