Wikia

AFC Ajax wiki

Nicolás Lodeiro

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Nicolás Lodeiro
Lodeiro.jpg
Persoonlijke informatie
Volledige naam Marcelo Nicolás Lodeiro Benitez
Geboortedatum (1989-03-21) 21 maart 1989 (28 jaar)
Geboorteplaats Vlag van Uruguay Paysandú, Uruguay
Ajax informatie
Rugnummer 16
Positie Aanvallende middenvelder
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)
2009-2012 Vlag van Amsterdam Ajax 1 26 (4)
Afbeelding galerij (5)

Nicolás Lodeiro (Paysandú, 21 maart 1989) is een Uruguayaans voetballer die in januari 2010 overkwam naar Ajax. Hij was een goede vriend van toenmalig Ajacied Luis Suárez, die een belangrijke schakel was in de overgang. Hij wist echter in drie jaar niet te overtuigen en vertrok naar Brazilië.

Spelers CarrièreEdit

Lodeiro spandoek.jpg

Spandoek tijdens Ajax - AZ, Seizoen 2009/10

Seizoen 2009/10 - Ajax haalde in de winterstop van het seizoen 2009/10 Lodeiro naar Nederland. Lodeiro, die ook in de belangstelling stond van AZ, kwam voor 3,5 miljoen van CD Nacional. Hij tekende een contract dat hem verbond aan Ajax tot medio 2012. [1] Toenmalig Ajacied Luis Suárez zette zich in om zijn vriend Lodeiro naar Ajax te krijgen. Geruchten gaan dat als Lodeiro zou komen, Suárez het seizoen zou afmaken. Niet lang nadat Lodeiro een contract had getekend, verlengde ook Suárez zijn contract. [2]

Lodeiro maakte zijn debuut voor Ajax op zondag 7 februari 2010 in de thuiswedstrijd tegen FC Twente (3-0). In de 83e minuut kwam Lodeiro in het veld voor Marko Pantelić. Hij scoorde zijn eerste doelpunt voor Ajax, op 25 maart, in de halve finale van de KNVB beker tegen Go Ahead Eagles. Met Ajax won hij dat jaar de KNVB Beker en eindigde als 2e in de nationale competitie.

Seizoen 2010/11 - Omdat Lodeiro tijdens het WK 2010 zijn middenvoetsbeentje brak, speelde hij aan het begin van het seizoen geen enkele wedstrijd. Op 4 oktober sloot Lodeiro weer aan bij de groepstraining van het eerste van Ajax, maar brak enkele dagen later weer zijn middenvoetsbeentje en stond opnieuw enige maanden aan de kant. [3]

Op 2 april 2011 werd bekend dat Lodeiro voor het eerst sinds een lange tijd weer bij de wedstrijdselectie van Ajax zat, voor het duel met Heracles Almelo. Hij kwam het seizoen niet meer in actie. Ajax werd dat jaar, onder nieuwe trainer Frank de Boer, wel kampioen van Nederland.

Seizoen 2011/12 - In de zomer won Lodeiro met Uruguay de Copa América, waar oud-Ajacied Luis Suárez een hoofdrol in speelde. Daardoor kwam hij enkele weken later aan in Amsterdam. Zijn rentree maakte hij op 26 augustus 2011 tegen Heracles Almelo. In de UEFA Champions League scoorde hij tegen Dinamo Zagreb. Hij wist, onder andere door blessures, geen basisplaats te veroveren. De middenvelder stond zelfs een tijdje noodgedwongen in de spits. Zijn aflopende contract werd niet verlengd en Lodeiro vertrok naar Brazilië.

ResultatenEdit

Wedstrijden van Lodeiro voor Ajax
Seizoen Eredivisie Beker JCschaal Europa L. Champ L. Totaal
W D W D W D W D W D Wed. Dlp.
2009/10 80 21 00 101
2010/11 00 00 00 00 00 00
2011/12 132 10 00 10 41 193
Totaal21231001041294
  • Laats bijgewerkt na: Vitesse - Ajax 6 mei 2012

ErelijstEdit

Nationaal

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki