Wikia

Orlando Trustfull
Trustfull
Persoonlijke informatie
Volledige naam Orlando Samuel Trustfull
Geboortedatum (1970-08-04) 4 augustus 1970 (47 jaar)
Geboorteplaats Nederlands vlag Amsterdam, Nederland
Ajax informatie
Status gestopt
Positie Middenvelder
Huidige functie
Functie Assistent-trainer Ajax 1
Contract tot 2016
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)
jaren '80 Amsterdamvlag Ajax Jeugd -
Getrainde Ajax-teams
Jaren Team Functie
2010-2011
2011-2013
2013-2014
2015-2016
Amsterdamvlag Ajax C2
Amsterdamvlag Ajax B1
Amsterdamvlag Ajax A1
Amsterdamvlag Ajax 1
Jeugdtrainer
Jeugdtrainer
Jeugdtrainer
Assistent
Afbeelding galerij (1)

Orlando Trustfull (Amsterdam, 4 augustus 1970) is een Nederlandse voormalig voetballer die momenteel als trainer aan het werk is. De Amsterdammer speelde in de jeugdopleiding van Ajax. Hij wist nooit in het eerste elftal van Ajax te bereiken, maar wel die van aartsrivaal Feyenoord. In 2010 keerde hij terug als jeugdtrainer van de Ajax C2. Later trainde hij de B1 en de A1, waarmee hij verschillende prijzen binnen sleepte. Hij vertrok in 2014, nadat er een nieuw beleid werd ingevoerd in de jeugdopleiding, maar keerde een jaar later terug als derde assistent-trainer bij Ajax 1. Hij vertrok echter samen met Frank de Boer in de zomer van 2016.

Trainers carrièreEdit

JeugdtrainerEdit

"Het was enorm inspirerend om iedere dag met de grootste talenten van Nederland aan de slag te gaan."
—Trustfull na zijn vertrek in 2014.[1]

In 2010 keerde hij terug als jeugdtrainer van de Ajax C2. Het seizoen daarna ging hij de Ajax B1 trainen. Het werd een fantastisch jaar waarin de B1 kampioen werd van Nederland en de Supercup won.[2][3] Op de eigen Aegon Future Cup werd de B1 ook eerste, door te winnen na strafschoppen van Manchester United FC.[4] Trustfull wist in het seizoen 2012/13 nog beter te presteren met zijn team. Het kampioenschap werd wederom behaald en ook de beker werd veroverd.[5] Op de Aegon Future Cup werd de B1 dit maal tweede.

In het seizoen 2013/14 werd Trustfull de trainer van het vlaggenschip van de jeugdopleiding: de Ajax A1. Ook met deze talentvolle ploeg wist Trustfull kampioen te worden. Er werd echter een nieuw beleid binnen de jeugdopleiding ingevoerd: jeugdtrainers zouden geen vast team meer hebben, maar er zou worden gerouleerd. Trustfull besloot daarom te vertrekken.[1]

Quotes over Trustfull als jeugdtrainer

  • Nederlands vlag Queensy Menig (A1 speler 2013/14) in 2015: "We hadden geregeld discussies met elkaar, maar dat heeft me geholpen om de speler te worden die ik nu ben. Heb ik het er met Anwar nog wel eens over. Al die dingen die Trustfull heeft gezegd komen nu uit bij wedstrijden met Ajax 1 en Jong Ajax." [6]

Prijzenkast

Ajax 1Edit

Een jaar later keerde hij al weer terug bij Ajax, hoewel hij nooit echt weg was geweest: Trustfull was in het seizoen 2014/15 bijna wekelijks op De Toekomst te vinden. Trustfull werd in het seizoen 2015/16 bij Ajax 1 de derde assistent-trainer van hoofdtrainer Frank de Boer. Hij tekende een contract voor een jaar.[7] De terugkeer duurde echter slechts een seizoen; Trustfull vertrok in de zomer van 2016 samen met hoofdtrainer De Boer.

Trustfull over FeyenoordEdit

In een interview uit 2010, nadat hij was teruggekeerd als jeugdtrainer: [8]

  • "Een keuze tussen Ajax en Feyenoord kan ik niet maken. Dat is voor mij hetzelfde als kiezen tussen mijn moeder en vader."
  • "Ik kan me wel herinneren dat we aardig wat keer pakslaag hebben gekregen van Ajax."
  • "Eigenlijk wist je dat als je tegen Ajax speelde dat de kans om te winnen niet erg groot was. Je probeerde zo goed en kwaad als het kon de schade te beperken."
  • "Ik heb in mijn Feyenoord periode ontzettend weinig gewonnen van Ajax."

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki