Wikia

AFC Ajax wiki

Teemu Tainio

1.174pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Teemu Tainio
Teemu Tainio.jpg
Persoonlijke informatie
Volledige naam Teemu Tainio
Geboortedatum 27 november 1979
Geboorteplaats Vlag van Finland Tornio, Finland
Ajax informatie
Rugnummer 19
Positie Middenvelder
Ajax carrière
Jaren Team w 0(g)
2010 Vlag van Amsterdam Ajax 1 5 (0)
Afbeelding galerij (2)

Teemu Tainio (Tornio, 27 november 1979) is een Finse voetballer die in de eerste helft van het seizoen 2010/11 voor Ajax heeft gespeeld. Hij is één van de vele miskopen van Martin Jol.

Spelers carrièreEdit

Seizoen 2010/11 - Op 31 augustus 2010, op de slotdag van de transferperiode, tekende Tainio een contract voor een jaar bij Ajax. Hij kende de toenmalige hoofdcoach Martin Jol nog van zijn periode bij Tottenham Hotspur. Hij kwam transfervrij over van Sunderland AFC. [1] Tainio zal bij Ajax per wedstrijd betaald krijgen. Voordat Tainio naar Ajax ging heeft hij om advies gevraagd bij Jari Litmanen. De legendarische voormalig nummer 10 van Ajax vertelde positieve verhalen, waardoor Tainio tekende. [2] Op 11 september 2010 debuteerde Tainio voor Ajax in de thuiswedstrijd tegen Willem II (2-0 winst). Vijf minuten voor tijd verving hij Demy de Zeeuw. Op zondag 28 november 2010 stond Tainio voor het eerst in de basis bij de Amsterdammers, in de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo. De opvolger van Jol, Frank de Boer, zag het echter niet zitten in de Fin, die nog in de winterstop vertrok bij Ajax. Zo speelde hij maar een half seizoen in Amsterdam.

ResultatenEdit

Wedstrijden van Tainio voor Ajax
Seizoen Eredivisie Beker JCschaal Europa L. Champ L. Totaal
W D W D W D W D W D Wed. Dlp.
2010/11 20 10 00 00 20 50
Totaal201000002050
  • Tainio speelde maar een half seizoen voor AFC Ajax

Zie ookEdit

FootnotesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki